Zoek de eend.

Maak een verslag van je jachtdag en laat ons meegenieten!

Re: Zoek de eend.

Berichtdoor daktoeronny » wo aug 20, 2014 8:34 pm

Muskusratten met roofvogels vangen WAAROM niet???? Omdat ze grote tanden hebben en de vogel kunnen beschadigen oke.
Dan ook geen konijn want die hebben even grote tanden, of een eekhoorn dat toevallig onze vogels hun pad kruist, die kunnen nog meer schade aanrichten.
Wel als ik met mijn Havik jaag draagt hij CHAPS om benen en tenen te beschermen, gemaakt uit dubbel leder met spikes.
90% minder kans op verwondingen veroorzaakt door wild.dat zouden meer jagers moeten doen, prefentie het wild een stapje voor zijn.
Als een steenarend een wolf slaagt, wat verwondingen kan die wel niet toebrengen en toch doet hij het. Of een europese oehoe die eenvos pakt, waarom zou een Harris redtail of Havik geen muskusrat kunnen slagen makkelijk zat.
Harissen die in groep jagen, die rat weet niet wat haar overkomt jongens, ze houd de ééne vogel in het oog en wordt geslagen door een andere gewoon één van de coolste jachtervaringen zijn dat.

EN DIE EEND VIND IK COOL
daktoeronny
Nestling

Berichtdoor gerard » wo aug 20, 2014 9:10 pm

daktoeronny schreef:Muskusratten met roofvogels vangen WAAROM niet???? Omdat ze grote tanden hebben en de vogel kunnen beschadigen oke.
Dan ook geen konijn want die hebben even grote tanden, of een eekhoorn dat toevallig onze vogels hun pad kruist, die kunnen nog meer schade aanrichten.
Wel als ik met mijn Havik jaag draagt hij CHAPS om benen en tenen te beschermen, gemaakt uit dubbel leder met spikes.
90% minder kans op verwondingen veroorzaakt door wild.dat zouden meer jagers moeten doen, prefentie het wild een stapje voor zijn.
Als een steenarend een wolf slaagt, wat verwondingen kan die wel niet toebrengen en toch doet hij het. Of een europese oehoe die eenvos pakt, waarom zou een Harris redtail of Havik geen muskusrat kunnen slagen makkelijk zat.
Harissen die in groep jagen, die rat weet niet wat haar overkomt jongens, ze houd de ééne vogel in het oog en wordt geslagen door een andere gewoon één van de coolste jachtervaringen zijn dat.

EN DIE EEND VIND IK COOL

Dus

vr gr gerard
www.devalk-roofvogels.nl
gerard
Haggard

Berichtdoor velema » wo aug 20, 2014 9:40 pm

Zodra ik van dit gebeuren een mooie foto heb zal ik deze hier plaatsen.
Aan chaps heb ik zelf ook over zitten denken,in Engeland gebruiken ze deze bij de eekhoorn jacht.
Wat de eenden betreft,de harissen kwamen langs een sloot vliegen waar een 3 tal eenden in zaten .2 gingen de lucht in gevolgd door mijn wijf,het wijf kwam terugzeilen zonder niks.
de derde,die niet wou kennismaken met een hh ging kopje onder.

Wat betreft de raaf van Marco....de vogel vliegt geweldig,een lust om naar te kijken.
velema
Haggard

Berichtdoor daktoeronny » do aug 21, 2014 9:49 pm

gerard schreef:
daktoeronny schreef:Muskusratten met roofvogels vangen WAAROM niet???? Omdat ze grote tanden hebben en de vogel kunnen beschadigen oke.

EN DIE EEND VIND IK COOL

Dus

vr gr gerard
http://www.devalk-roofvogels.nl

Dus waarom niet
daktoeronny
Nestling

Vorige

Keer terug naar Jachtverslagen/ jachtuitnodigingen